יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

פופינה של אוראל קמחי בנווה צדק - מקורי ולא שגרתי

פופינה היא מסעדת שף שנפתחה בתחילת 2013 בנווה צדק. השף אוראל קמחי יצר תפריט ייחודי למדי שמחולק ל-5 טכניקות הכנה: כבישה, אידוי, אפייה, צלייה ובישול ארוך.
המסעדה עצמה יושבת צמוד למוסד הסטייקים המשובח - מקום של בשר. החלל אינו גדול אבל מעוצב בנעימות וכולל בר. יש חצר אחורית שאני מניח שבערבים תל אביביים "ממוזגים" נעים לשבת בה.



התפריט המקורי למדי בהחלט סקרן אותי, ולכן המסעדה הייתה חלק מרשימת המסעדות שלי שאני צריך לבקר בהן, למרות ביקורות מאד "לא יציבות" על המקום. אז ניצלתי את חול מועד סוכות האחרון כדי לשים פעמיי לפופינה עם ידידי סלווה, שכמוני חובב קולינריה ומסעדות, ולא כואב לו להוציא 200-300 ש"ח על ארוחת ערב טובה...

מלבד התפריט הרגיל יש במסעדה 2 מסלולים של ארוחת טעימות - של 7 מנות או 9 מנות.
לאחר התלבטות החלטנו כל אחד לקחת את ארוחת 7 המנות ב- 280 ש"ח לסועד. את המנות בוחר השף/הטבח, אחרי שהמלצר מברר קצרות על ההעדפות של הסועד ואם יש משהו שהוא אינו אוכל. זה כמובן סיכון מסוים, אבל לעתים צריך לקחת כזה ובמקרה שלנו זה היה שווה...

אחרי שיחה עם אוריה המלצר המצוין והבהרה שנשמח מאד לקבל טעימה מהמנות הייחודיות יותר, עם דגש על פירות ים, דגים ובשר (שהוא לא עוף) התחילה הארוחה...

מנה 1 - טרטר בקר ואבטיח כבוש עם קרם גבינה בולגרית וחמאת קשיו. מנה חביבה וטעימה. לא יותר. הבקר קצת הולך לאיבוד במנה.



מנה 2 - טרטר ג'ין טוניק: קוביות מוסר ים עם קולי ירוק, שאלוט, מלפפון וקצף מלפפון, טוביקו, ווסאבי וג'לי ג'ין טוניק. יופי של מנת טרטר דג. טעימה ומרעננת. 



מנה 3 - המבורגר שרימפס: לחמניה מאודה אם קציצת שרימפס, איולי יוזו, חסה ובצל סגול מוחמץ. הוגשה עם טוגני בטטה דקיקים וקריספיים. מנה מצוינת. 



מנה 4 - כללה למעשה 2 מנות פיצה:
פיצת חזה אווז מעושן עם עגבניות, פקורינו, רוקט וחלמון. עם רכיבים כאלה קשה ליצור משהו לא טעים וזה אכן היה טעים. 
פיצת פירות ים: פיצה שחורה עם קרם גבינת עיזים, שרימפס וסקאלופס קצוצים, טימין ושמן צ'ילי אדום. מנה מקורית ומשובחת.




מנה 5 - פילה אינטיאס (בתפריט הרגיל זה מוסר ים) על ריזוטו אורז "אסור" עם כרישה, פטריות יער, קרם סלק ופטרוזיליה. מנה חורפית, כבדה וטעימה ביותר.



מנה 6 - רביולי ריבת דלעת וכבד אווז עם אמרטו, שקדים וקציפת כמהין. שילוב מצוין של מתיקות הדלעת מצד אחד ושל הארציות של הכמהין מצד שני. יופי של מנה.



מנה 7 - שוב כללה 2 מנות קינוח:
טארט פקאן עם גלידת בוטנים מלוחים ושטרויזל בוטנים. אני לא חובב גדול של בוטנים בקינוחים (חמאת בוטנים זה נורא...) אבל המשחק כאן של מתוק/מלוח היה מצוין.
גלידת יוגורט וקומפוט רוברב כבוש עם פרפה בזיליקום ופירות יער. גם רוברב צריך לטעום מתישהו... קינוח רענן וטעים שהיווה סיום יאה לארוחה מספקת ביותר.



שירות - מצוין. אוריה המלצר שרשם את ההזמנה היה מקצועי וקשוב בצורה מעוררת הערכה. הוא הפנים מצוין את הרמזים שזרקנו לגבי העדפותינו הקולינריות. באמצע הארוחה הוא סיים משמרת והחליפה אותו ענת שגם היא הייתה מצוינת ומקצועית. כחלק מהארוחה הזמנתי כוס יין לבן צרפתי שאוריה אמר לי שמחירו בין 42 ל-46 שקלים. בחשבון נכתב 55 שקלים. אחרי ששאלתי את ענת, היא חזרה ואמרה שהם מתנצלים ושהורידו לחלוטין את החיוב על היין. על טעות קטנה של כ- 10 שקלים נתנו לי צ'ופר של כוס יין ללא חיוב. אין ספק שזו תגובה ראויה לציון שמצביעה על תודעת שירות מצוינת. 

שורה תחתונה: מסעדה חמודה, נעימה, טעימה ומקורית. זכינו לארוחת טעימות שהצליחה לקלוע מצוין לטעמים שלנו, לשירות מצוין ובסה"כ לערב קולינרי מוצלח ומהנה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה