יום חמישי, 27 בנובמבר 2014

מטבח לילה - ארוחת קופונים

מטבח לילה מגדירה את עצמה כמטבח שף באווירה של בר.
המסעדה יושבת ברח' לילינבלום 43 בתל אביב. היא נפתחה ע"י השף יואב בלימן בסוף 2012 אחרי שלפני כן ישבה באותו מקום מסעדה בשם פרידה קאלו שנוהלה ע"י אותו שף, והייתה בעלת אופי לטיני.
בשנה האחרונה מי שאחראי על התפריט ועל הניהול הקולינרי זה שף צעיר בשם בועז פלד.

המבנה עצמו הוא בניין תל אביבי ישן שעבר שימור. בשלט הכניסה עומד ינשוף מגניב - סמל לחיות הלילה שבאות לאכול ולשתות במסעדה, שכשמה פתוחה רק בלילה.


העיצוב הוא של בר עם מוטיבים תעשייתיים, נוסטלגיים. כל מיני רשתות מתכת שתלויות, תקרה חשופה, גזרי עיתונים ישנים, כלי מטבח שמפוזרים, שולחנות עץ כבדים. סה"כ עיצוב מגניב שמשרה אווירה טובה.
יש בר גדול סביב מטבח פתוח ושולחנות שמפוזרים בשאר החלל. יש גם חדר נפרד עם שולחנות גדולים שאפשר לערוך בו אירועים רבי משתתפים. האווירה במקום די רגועה. נראה שגם המטבח וגם הצוות עובדים בכיף ובשחרור, ולא ניכר איזה לחץ או תזזיתיות שאופיינית לברים ולמטבחים.



אגב באותו מקום, מתוך דלת שנמצאת בתוך המסעדה, יש בר נוסף קטן בשם מונשיין. לפחות במבט חטוף נראה מקום מגניב.

לענייננו.
אתמול ישבתי במסעדה עם זוג חברים. טובי שותפתי לשעבר ועומרי בעלה ששניהם חגגו יומולדת (באותו יום!) לפני זמן לא רב. היו לי 2 קופונים שעלו יחד 100 ש"ח ושוויים היה 200 ש"ח והגענו לטעום.

התפריט הוא תפריט לייט-נייט עם טוויסט.
אין המון מנות: כ-15 מנות בסה"כ + 3 מנות מתוקות. אבל זה בהחלט מספיק למסעדה שהיא בר או בר שהוא מסעדה. לא צריך תפריט של 30 מנות.
יש מנות קטנות לפתיחה, מנות בינוניות של בין לבין, מנות בלחם, מעט מנות גדולות וקינוחים.
מנות שמתאימות לשיירינג.

תפריט היין הוא על טהרת תוצרת הארץ ואני בהחלט בעד זה. יש כמה קוקטיילים (45-50 ש"ח לכוס).
תפריט הבירות ממש חלש - רק 2 בירות מהחבית - גולדסטאר ומכבי. דורש עדכון.

בכל אופן אנחנו באנו לאכול וזה מה שהזמנו:

3 ראשונות:

ויטאלו טומאטורוסטביף משפיץ שייטל, זרעי עגבניות, סלט רוקט עם פלחי תפוז פרמז'ן ווינגרט תפוזים.
מנה שמוגדרת כמנה קטנה של התחלה, אבל היא בגודל בינוני. 44 ש"ח מחירה. סה"כ מנה נחמדה. לא יותר מזה. הבשר לא הלהיב והיה קצת תפל. היה חסר לי משהו שיעורר ויקפיץ את העניין.



קונפי פלמידהעל תבשיל פריקי, טחינת יוגורט, צ'ילי, פטרוזיליה ולימון קצוץ.
קונפי למי שלא מכיר זו שיטת בישול בה מבשלים את האובייקט בחום נמוך מאד כשהוא מכוסה בשמן. בדרך כלל מכירים את קונפי השום או קונפי שוק אווז.
במקרה זה מגישים קונפי דג פלמידה שנראה ממש נא, כמו סשימי. אני מאד אוהב פלמידה, אבל משהו בדג במנה הזו לא הלהיב. כמו במנת הרוסטביף הוא היה מעט תפל, למרות שהדג עצמו היה טרי וטוב. תבשיל הפריקי עם הטחינה היה דווקא טעים ומרענן. שוב, מנה נחמדה בסה"כ אבל בלי אפקט ה-WOW. העלות אם אתם שואלים - 58 ₪. 



קלמרי צרובעל הפלנצ'ה, עם שומר מתוק, בצל סגול, תרד, צ'יפוטלה ולבנה בקר.
במנה הזו הכל היה טעים. תיבול טוב. אחלה לבנה. שילובים טובים. מה שביאס היה הקלמרי עצמו. הוא היה צמיגי. זה אומר שכנראה הוא נצרב יותר מדי זמן וחבל. זה קלקל מנה שמבחינת הטעמים הייתה טובה מאד.



3 עיקריות:

סלופי ג'ו: ראגו של נתח קצבים שמתבשל לאיטו עם צ'דר בפרנה טרייה, מוגש עם ירקות כבושים.
זו המנה שאני בלסתי. על הנייר נראית סופר מבטיחה. נתח קצבים, צ'דר, ירקות כבושים. נשמע מעולה. בפועל רק טוב. כמו בכמה מנות קודמות משהו היה חסר. משהו שיתן פלפל. נגיד רוטב צ'יפוטלה או משהו פיקנטי אחר. אחרי שביקשתי משהו חריף ונתנו לי איולי חלפיניו, הביסים השתפרו מאד.
המחיר 46 ש"ח. בהחלט הוגן.



פוטין: פלנק סטייק פרוס, על צ'יפס מושלם עם מוצרלה ורוטב דמי גלאס.
זו המנה שטובי הזמינה ואנחנו עזרנו לה יפה.
פלנק או פלאנק (או פלדה) זה נתח די נדיר מאיזור הבטן התחתונה של הפרה. נתח סיבי בלי הרבה שומן אבל עם הרבה טעם.
יצא לי פעם לקנות אותו ב- Meatmarket ופשוט צרבתי אותו על מחבת כבדה לדרגת מדיום-רייר בשמן זית מלח ופלפל וזה היה מעולה.
זה שהוא נמצא כאן בתפריט כבר שווה מבחינתי כמה נקודות זכות.
הבשר עצמו היה עשוי טוב, נפרס לכמה פרוסות אדמדמות. הצ'יפס היה מצוין ולמרות שהוא הוגש לצד הסטייק ושכשך ברטביו ומיציו הוא עדיין היה קריספי מבחוץ ורך מבפנים. כמו שצריך.
מה עשתה כאן המוצרלה? לא יודע. טעם היא לא מוסיפה. אפקט של גבינה מותכת כן. אבל אפשר להשיג את זה גם עם גבינות אחרות קצת יותר עזות טעם. מנצ'גו, פקורינו ואפילו גבינה כחולה או רוקפור היו יכולות לשדרג פה את העניינים.
שורה תחתונה. מנה טובה. כמעט טובה מאד. 88 ש"ח עלותה.



המבורגר מנתח פיקאניה, בלחמניית בריוש, קטשופ מעגבניות שרי, איולי, עם וודג'ס תפו"א.
מישהו חייב להזמין המבורגר. זה היה עומרי. לא טעמתי מההמבורגר עצמו. לפי עומרי הוא היה טוב. הבעיה שלו הייתה לחמניית הבריוש שכצפוי הייתה מתקתקה ולא השתלבה לדעת הסועד עם הבשר. טעמתי וודג' אחד של תפו"א. הוא הוכן כמו שצריך. היה קריספי והתבלינים עליו היו מוצלחים. הבעיה - עודף מלח. כנראה שאת מה שהיה חסר במנות קודמות שמו כאן.
סה"כ 51 ש"ח. לא נורא.



והיה גם קינוח:

סוכריהכדור של קרם ברולה, אגוזי טונקה וקולי פטל.


כמו התיאור. זה אכן כדור קטן של קרם ברולה קפוא מצופה בסוכר צרוב בברנר, שמוגש על שיפוד כמו סוכריה, והונח על קולי פטל. 14 ש"ח עולה הנ"ל.
מדובר ב-2 ביסים בסה"כ, אבל אחרי ארוחה מפוצצת זה בדיוק מה שצריכים לאחלה  closure.
יופי של רעיון. אחלה ביצוע. תכל'ס המנה הכי מוצלחת של הערב.
ואגב, הזמנו 2 וקיבלנו את השלישי על חשבון הבית. נחמד ביותר.

השירות באופן כללי היה ממש חביב וטוב. חבר'ה ששלטו יפה בתפריט, עבדו יעיל וידעו כאמור גם לצ'פר (קיבלנו גם צ'ייסרים על החשבון).

לצד האוכל הוזמנה גם שתייה - כוס גוורצטרמינר, פיינט גולדסטאר ובקבוק גולדסטאר.
סה"כ הארוחה הנ"ל ל-3 אנשים עלתה 462 ש"ח לפי החשבון. הקופון חסך 100 ש"ח כך שבפועל שולמו 362 ש"ח. בחלוקה ל-3 זה כ-120 ש"ח לאדם. שווה ביותר ביחס למה שהזמנו, גם אם רמת המנות לא הייתה תמיד מבריקה.

ובשורה התחתונה - בר-מסעדה חביב ביותר. מקום חביב, מגניב ומשמח לשבת בו.
תפריט אוכל מבטיח שנראה על הנייר מעניין ומגרה (ודאי בשביל אוכל ברים), אבל בפועל לא תמיד מקיים, אם כי בסה"כ שומר על רמה טובה. 
בהחלט שווה ביקור. בטח עם קופון...

ולסיום עוד צוקרייה קטנה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה