יום שבת, 15 בנובמבר 2014

Zuni - ביסטרו ירושלמי לא כשר (!)

מסעדת Zuni היא ביסטרו ירושלמי די ותיק (להערכתי קיים 7-8 שנים) שמשפחתי ומכריי מירושלים וסביבתה הרבו בשבחו כל השנים. מדובר במסעדה של 24-7, כלומר פתוחה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. כמסעדה שפועלת בשישבת היא כמובן לא כשרה. לכשעצמו דבר די נדיר בירושלים (ומבורך מבחינתי).

אז מדובר בביסטרו-בר-מסעדה עם תפריט מאד מגוון, שסביר להניח שכל אחד ימצא בו משהו שהוא אוהב. יש בשרים איכותיים, דגים ופירות ים, פסטות. הסטייל והאוכל דומים מאד למשל לבראסרי ולקופי בר התל אביביים או לסבסטיאן ההרצליינית. כמו אחיותיה לז'אנר מהמרכז זו לא מסעדה זולה, אבל המחירים סטנדרטיים לתחום: מנות ראשונות שנעות מכ- 40 ש"ח עד 70 ומשהו. עיקריות מסביבות 60-70 ש"ח עד 110-120 ואף יותר.

הגעתי לכאן עם יותם, אחייני היקר, תושב מושב אורה שצמוד לירושלים, לארוחת שישי צהריים, אחרי בוקר של עבודת נגרות בחצר ביתו. היינו רעבים למדי אחרי העבודה הפיזית והזוני נראה כמו בחירה מצוינת להרגיע את הרעב.

הזמנו 2 מנות ראשונות מושחתות למדי (כיאה לביסטרו בסגנון צרפתי, התפריט לא ממש מנסה להיות בריא ודיאטטי במיוחד):
גרבלקס על פרנץ' טוסט עם תרד והולנדייז. גרבלקס למי שלא יודע זה סלמון כבוש. המנה הייתה עשויה כמו שצריך. מנה נדיבה עם כמות יפה של דג ורוטב הולנדייז סמיך ועשיר.


יחד איתה הזמנו גם טורטליני בייקון עם קרם תפוחי אדמה. עוד מנה מושחתת. הטורטליני היו ממולאים בבייקון ושכשכו ברוטב/קרם שמנתי של תפוחי אדמה, שמן כמהין ופורטובלו. אני מעריך שגם חמאה הייתה מעורבת בסיפור איכשהו. במנה כזו כל מה שנדרש זה שהטורטליני יבושלו כמו שצריך ושהתיבול יהיה טוב. כך אכן היה. לשמחתי לא הגזימו עם שמן הכמהין, כמו שנוטים לעשות ביותר מדי מקומות, כך שהוא נתן רק בושם למנה ולא השתלט עליה.


לעיקרית הזמין אחייני את ההמבורגר, ה-Zuni Burger. המבורגר מאנטריקוט קצוץ עם לחמניית בריוש שהתוספת עליה הייתה במקרה זה גבינת צ'דר. זו אחת ממנות הדגל של המסעדה ומהביס שנתתי אכן מדובר בבורגר איכותי ביותר. דרגת העשייה שלו הייתה מושלמת - מדיום - כמבוקש. התוספת לצד ההמבורגר שאחייני הזמין הייתה ברוקולי מאודה (השתגע הילד). ברוקולי סטנדרטי.
68 ש"ח היה מחיר ההמבורגר עם תוספת הברוקולי. 12 ש"ח מוגזמים עלתה תוספת הצ'דר.


אני החלטתי לשמור על הכולסטרול והזמנתי מנת דג מהספיישלים של אותו יום: פילה מוסר ים על קרם כרובית עם תרד. שום דבר מיוחד או יצירתי במנה. סתם דג עסיסי וטוב, פירה כרובית טעים מאד, תרד חלוט כמו שצריך כדי לתת קצת צבע ורעננות.
109 ש"ח עלתה המנה. לא זול אבל מחיר שגרתי למדי למנת פילה דג ים טרי במסעדה בימינו.



בשורה התחתונה זו מסעדת ביסטרו עם אוכל טעים, עשוי טוב, מגוון מאד. נכון - אין הרבה מקוריות או יצירתיות קולינרית מיוחדת - הם לא המציאו את הגלגל הקולינרי, אבל בינינו, כמה מקומות באמת מקוריים יש כאן.
סה"כ יש לירושלמים הכופרים אחלה של מקום ב- Zuni. לטעמי לא נופל מדומיו שהוזכרו למעלה ממרכז הארץ. כמובן שגם לשאר עמך ישראל שבאים לעיר הקודש ומחפשים מקום טוב לשישבת, Zuni תעשה את העבודה כמו שצריך.

וככה ילדים צריכה להיראות צלחת אחרי האוכל...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה