יום שלישי, 24 במרץ 2015

שחיתות בבחירות 2015: זלילת צהריים בטראק דה לוקס

יום ג' האחרון היה יום הבוחר שאחרי פרסום תוצאות האמת אפשר לכנותו יום הביבי. אחרי שמימשתי את זכות הבחירה (ממש לא בביבי) בעיר ילדותי קרית גת, חזרתי למדינת תל אביב לארוחת צהריים זריזה לפני מימוש שאר תוכניות יום החופש. היות והייתה לי הרגשה שנקבל שוב ממשלת ימין-חרדים חשוכה החלטתי מהר מהר לקפוץ למקום חדש שעיקר תפריטו הוא בשרים מעושנים מהזן הלבנבן. לפני שיתחילו לחוקק חוקי איסור שונים ומשונים.
המקום המדובר: Truck de luxe או בשמו העברי טראק דה לוקס. המיקום: רח' בן עמי במורדות כיכר דיזינגוף.


טראק דה-לוקס נפתחה בפברואר 2015 ע"י החבר'ה שאחראים על מסעדת פונדק דה לוקס שנפתחה לפני כשנה בשוק הפשפשים ביפו. פונדק דה לוקס הוא בר-מסעדה קטן למדי שאפשר להגדירו כבר ברביקיו. הסגנון הוא ברביקיו של דרום ארה"ב (טקסני-מקסיקני). בשרים מעושנים בעישון איטי, נקניקיות בייצור עצמי וכו'. מנות הדגל הן הבשרים המעושנים לפי משקל (החל מ-100 גרם) ומומלץ להזמין ולחלוק כמה סוגים. בפונדק דה לוקס ישבתי פעם אחת ביוני 2014 לפני ההופעה של סאונדגרדן בבלומפילד. מהבשרים במשקל ניסינו אז את האונטריב בקר המפורק (22 ש"ח ל-100 גרם), את הפיקנייה (23 ש"ח ל-100 גרם). שניהם למיטב זיכרוני היו טובים אבל לא הדהימו. ציפיתי ליותר טעמי ברביקיו ולעישון יותר מודגש, אבל העישון כאן הוא עדין למדי ובעיניי הייתה דרושה תוספת פיקנטיות. אכלתי אז גם כריך בטן לבן עם מיונז חלפיניו וירקות. גם הוא היה טעים ומוצלח, אבל חסר בו איזה kick שיקפיץ אותו. (נגיד צ'יפוטלה פיקנטי). ובכל זאת - מקום חמוד ומגניב.  

ביום הבוחר האחרון קפצתי לטראק דה לוקס. המקום הזה הוא קצת יותר מסעדתי ומרווח. יש מספר שולחנות בתוך המבנה, שמרכזו הוא מטבח שאשכרה נמצא בתוך משאית אוכל. יש כמה שולחנות בחוץ. 
התפריט גם כאן בנוי על בשרים מעושנים בוריאציות שונות, עם מקום של כבוד לבשר חזרזיר לבנבן. יש נקניקיות (29 ש"ח - למשל נקניקיית ברבן ומייפל). יש בשרים במשקל, למשל: בטן חזיר ב-19 ש"ח ל-100 גרם, חזה אווז (27), כתף חזיר מפורק (21). יש נתחים על העצם: שוק חזיר ב-89 ש"ח, ספייריבס ב-58, שוק אווז (45). יש כמה תוספות, סלטים, כריכים (למשל בורגר בבריוש עם בייקון וצ'דר, פרצעל וריבת בייקון). יש גם מנות שיירינג: מגשים עם מבחר מנות בשריות לחלוקה.



אני ניסיתי את המנה שנראתה לי הכי לא שגרתית: פנקייק פולד פורק עם קרם פרש וחלפיניו (44 ש"ח). בעברית זה אומר 3 פנקייקים מלוחים שמונחים אחד על השני וביניהם ומעליהם יושבים בנחת נתחי חזיר מפורק, פלפל חלפיניו ובצד קרם פרש. החזיר היה מעושן קלות והוגש עם רוטב מתקתק. יחד עם זה הזמנתי צ'יפס. קיבלתי גם כמה מרטבי הבית. 
מה אומר? הייתה מנה מושחתת וטעימה. כמו בפונדק דה לוקס היה חסר לי משהו שיעיף את המנה קדימה. יותר פיקנטריה. עישון פחות עדין. יותר חריפות וקצת פחות מתיקות. נגיד במקום חלפיניו שהוא לא חריף לשלב קצת פלפל צ'יפוטלה מעושן שהוא בהחלט חריף. אבל למרות הביקורת, עדיין אחלה מנה. הצ'יפס היה מאכזב למדי. קצת רופס ולא מספיק פריך בחוץ. כנראה שטוגן בשמן לא מספיק חם.


לפני שהלכתי לדרכי, ביקשתי מהמלצר, אם זה אפשרי, גם טעימה מגלידת הבית שלהם: גלידה אמריקאית עם קרמל מלוח. המנה עצמה מוגשת עם בייקון (כן כן זו לא טעות. שילוב בייקון קריספי בקינוחים מאד רווח בארה"ב). אני רציתי רק ביס להתרשמות. בנדיבותם הם מילאו לי כמה כפיות והגישו לי בכלי ההגשה של הרטבים שלהם. גלידה טעימה מאד עם קרמל מלוח מוצלח (על הבייקון הם ויתרו בטעימה שקיבלתי).

בכל אופן נראה לי שחובבי בשר (ודאי חובבי בשר לבן) ימצאו בטראק דה לוקס (וגם בפונדק) מפלט חביב מאד, מושחת, טעים ואפילו לא יקר. אחלה מקום לנשנוש בשרי עם איזו כוס בירה בצד. וחוץ מזה, אפילו במדינת תל אביב החילונית והמופקרת אין הרבה מקומות ששמים את בשר החזיר בפרונט ונותנים לו את מלוא הכבוד הקולינרי שלטעמי מאד מגיע לו. אז נכון בשר חזיר זה הכי לא כשר שיש. אפילו בין החילונים אוכלי השרצים התדמית שלו לא הכי טובה (כאמור שלא בצדק בעיניי), אבל רבאק - חזיר זה מה זה טעים, ולכן גם טראק דה לוקס וגם פונדק דה לוקס הם מקומות משמחים ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה