יום ראשון, 10 במאי 2015

מקסיקו סיטי פינת כצנלסון (וגם פינת אלנבי) + המלצה

במהלך חול המועד יצא לי לקפוץ אחה"צ לאחת המסעדות המקסיקניות שנפתחו לאחרונה בתל אביב כפטריות אחרי הגשם: לוס ברנינג טאקוס (*) ברח' אלנבי בתל אביב.


מדובר במקום קטנטן עם מטבחון שמסביבו בר וכמה כיסאות, כולל 2 שולחנות קטנים בחוץ. האחראים על המסעדונת הם חבר'ה צעירים שמכינים טאקוס, בוריטוס, קסאדיות וכיוצ"ב מטעמי רחוב מקסיקניים. העיצוב אני מניח דומה למקור המקסיקני של דוכני אוכל רחוב שם, עם כל מיני אלמנטים מקסיקניים חביבים.

הביקור שלי היה חביב ביותר. מדובר במקום חמוד, עם אוכל טעים, חומרי גלם טובים ומחירים ממש לא יקרים. בעיניי הם לא נופלים באיכות מהטאקרייה הנחשבת.





הייתי מורעב וטעמתי שם מנת טאקוס (3 יחידות של טורטיות קטנות): טאקו אחד עם דג ים טרי (מוסר), טאקו עם בשר בקר טחון וטאקו עם שרימפס. כ-40 ש"ח זה עולה. בכולם כמובן היו כל המרכיבים המקסיקניים הנדרשים: סלסה עגבניות, צ'דר, פריחולס (שעועית שחורה), גוואקמולי ורוטב צ'ילי מקסיקני חריף אש. כל השלושה היו מוצלחים וטעימים.




בחזירותי נותרתי רעב והזמנתי את הקסדייה: טורטייה קלויה ממולאת בהמון גבינה ופלפלים. עלתה 30 ומשהו ש"ח. טעים, קראנצ'י, גבינתי ומושחת.



אחרי זה שבעתי אבל זה עשה לי חשק להכין אוכל מקסיקני גם בבית...

(*) עדכון מפברואר 2016. המקום מסתבר נסגר. הסתיימה השכירות... לפי אחד השותפים הוא אמור להיפתח מחדש במקום אחר. נראה...

ועדכון נוסף - בסוף אפריל 2016 המקום נפתח מחדש בשם "ברנינג טאקוס" בלוקיישן חדש ומרווח יותר ברח' אלנבי 97 (קודם היו בדוכנון קטנטן באלנבי 47). כמובן שכבר הספקתי לקפוץ. המקום עצמו הוא שדרוג משמעותי. גדול יותר, מרווח יותר. יש בר חביב, יש מקומות ישיבה נוספים ויש אפילו חצר חיצונית. בקיצור, אם קודם היה מקום לגג 10 סועדים, עכשיו יש מקום ל-25-30 סועדים בכיף, אולי יותר.


ארוחה מקסיקנית אצלי בבית:

הזמנתי זוג חברים ביום ו' האחרון (ערב פסח שני) לצהריים מקסיקניים קלילים. הם הגיעו עם 2 הקטנות.

קניתי טאקוס פריכים מוכנים (בטיב טעם) שרק דורשים חימום של כמה דקות בתנור. היו גם טורטיות סטנדרטיות למקרה חירום שהטאקוס לא יספיקו.




הכנתי גוואקמולי כמו בספרים: אבוקדו, קצת בצל אדום, עגבניות, כוסברה, צ'ילי ירוק, שמן זית ומיץ לימון. חייב לציין שבזכות האבוקדואים האיכותיים זה יצא מעולה.



הכנתי פריחולס זריז עם שעועית שחורה מקופסת שימורים שבישלתי מעט עם תוספת שום, בצל מוקפץ, רוטב צ'יפוטלה, שמן זית וכמון.

הכנתי סלסה זריזה של עגבניות טריות, בצל אדום, צ'ילי ירוק טרי ותוספת של קוביות עגבניה שרופה (קליתי על להבת הגז).



למילוי הטאקוס הכנתי 2 אופציות:

בשר טחון מוקפץ עם בצל, שום, צ'יפוטלה, מעט פפריקה מעושנת, כמון, קינמון, רסק עגבניות ושמן זית.


נתחי חזה עוף מוקפצים עם שום, בצל, זרעי כוסברה, כמון, מעט קינמון, מעט צ'יפוטלה, כוסברה ומיץ לימון.



בצד היו גם שמנת חמוצה, רוטב צ'יפוטלה חריף מעושן למי שרוצה אקסטרה פיקנטיות וגבינת צ'דר מגוררת.



כל אחד שם לעצמו מה בראש שלו ואכל בכיף. אפשר כמובן לאכול את זה עם טורטיות שאפשר לחממן דקה-שתיים בתנור או על מחבת יבשה חמה. אפשר לגלגל בטורטיות ולקלות בתנור כמו בוריטוס. בקיצור כיד הדימיון.




והנה עוד מקום תל אביבי של אוכל רחוב מקסיקני שנפתח אף הוא במסגרת הפלישה הקולינרית המקסיקנית לתל אביב בסוף 2014:

אל טאקו (El-Tako). המיקום - רח' ירמיהו בתל אביב (*)


השותפים הם כמה חבר'ה עתירי ניסיון: הבעלים של מקסיקנה, הבעלים של מסקל (בר מקסיקני שקיים כבר כמה שנים בפלורנטין) ועוד בחור שמייבא מוצרים מזון מקסיקניים בחברה שנקראת "טרז פזוס". (יש להם דווקא אחלה מוצרים: כל מיני רטבים ומטבלים מקסיקניים כמו רוטב צ'יפוטלה, רוטב מולה וסלסות למיניהן, טורטיות, טאקוס, נאצ'וס, כבושים, ממרחים ועוד).

בשישי צהריים האחרון (08/05/2015) הלכתי לקנות דגים ושרצים לערב, בחנות דגים ברח' בן יהודה וזו הייתה ארוחת הצהריים שלי על הדרך.

הזמנתי בוריטוס (שמי שלא מכיר זו טורטייה מגולגלת) של קרנה אסדה: נתח קצבים על הגריל, אורז לבן, פיקו דה גאיו (סלט עגבניות) ופריחולס. עלות העניין הזה היא 39 ש"ח. המילוי של הבוריטו היה נדיב למדי. איכות הבשר הייתה להפתעתי טובה. הבעייה שכל המילוי היה קצת תפל. בבוריטו מגולגל די קשה לתקן תיבול בלי להרוס את הקונסטרוקציה. ביקשתי כמה מטבלים חריפים כדי שיתנו את ה-kick הכל-כך מתחייב מאוכל מקסיקני. זה עזר מעט, אבל בגדול המנה הייתה בסדר ולא יותר. אני עדיין מחכה למקום מקסיקני תל אביב שיעיף אותי...




(*) בשבועות האחרונים (מרץ 2016) הפכה אל טאקו למקסיקנה ירמיהו, והיא מהווה בעצם סניף שני למסעדה הוותיקה מרחוב בוגרשוב.



והמלצה לסיום פרק מקסיקו:

מוצרי טרז פזוס Tres Pesos:

חברה ישראלית שמייבאת ומייצרת מוצרי מזון מקסיקנייםטורטיות מקמח חיטה במגוון גדלים, צורות וטעמים וכן טורטיות טריות מקמח תירס. רטבים, סלסות טריות, טורטייה צ'יפס (נאצ'וס),ממרחי אבוקדו (גואקמולה), ממרחי שעועית (פריחולס וריפרייד בינס), עלי קקטוס (נופאלס) כבושים, ופלפלי צ'ילי חריפים במגוון שימושים. החברה היא בבעלות של השף איתמר דוידוב שהוא איש עתיר ניסיון במטבח המקסיקני ושל רענן סלומון (שהוא אחד הבעלים של אל טאקו שהוזכרה לעיל).



מה שאני ניסיתי זה כמה מהרטבים והסלסות שלהם:
סלסה הבנרו אדום חריף, מחית צ'יפוטלה הכי חריפה, רוטב מולה אדום (Mole Rojo - הרוטב המקסיקני הידוע לבשרים ועוף שמכיל בין היתר שוקולד), תבלין צ'ילי צ'יפוטלה יבש מוריטה, סלסה פהיטה לא חריפה.
מחית הצ'יפוטלה הולכת להיות אצלי במטבח באופן קבוע. היא מעולה. חריפה באמת, מעושנת וטעימה ביותר. גם שאר המוצרים איכותיים וטעימים.



המחירים אינם זולים. מעל 20 ש"ח לסלסות ולמחיות למיניהן (אלה שקניתי הם בצנצנות של 200 גרם), אבל מדובר בתבלינים כל-כך חזקים ודומיננטיים שממש לא צריך כמות גדולה מהם בהכנת תבשילים, ולכן הם מחזיקים הרבה זמן. כל עוד לא מתמכרים...
אני קונה את המוצרים הללו בחנויות הטבע למיניהן: טבע קסטל ודומיה. לא זוכר שנתקלתי בהם בסופרים המסחריים הגדולים. אפשר להשיג גם בחנויות מזון מתמחות שונות, איטליזים נבחרים, רשתות האוכל לבשלנים דוגמת Spices וכו'.
מי שרוצה להגיע לחנות המפעל שלהם בחולון יכול כמובן, ואז מובטח שהמחיר הוא זול יותר. אפשר גם לקנות מוצרים שונים אונליין באתר שלהם.

בקיצור, מי שבעניין של אוכל מקסיקני מתובל, עוקצני וחריף (ולא רק מקסיקני), שווה שינסה אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה