יום שלישי, 23 בפברואר 2016

תבשיל קארי ירוק של בר ים עם כרובית אלמוג

קארי דג בר-ים עם ירקות ירוקים, חלב קוקוס וקארי ירוק:

מסתבר שיש בר גם בים ולא רק במדורי הרכילות... מדובר בדג בר-ים. בר-ים הוא אחד מסוגי ה-Sea Bass, דג ים לבן.
אני עוד לא סגור אם זה זהה ללברק או רק קרוב משפחה (יש מקורות מקצועיים סותרים. יש גם שטוענים שהוא ממשפחת הלוקוס). זה דג שלא נתקלים בו כל יום בחנויות הדגים הטריים, לפחות לא בשמו המפורש, בר-ים, וכשיצא לי לנסות אותו במסעדות פה ושם מאד אהבתי. הוא יחסית גדול, בשרני וטעים מאד.

נתקלתי בו בשיטוט הצהריים בשוק צפון ברמת החייל בדוכן הדגים מאריס. העלות: 31 ש"ח ל-100 גרם של פילה (אחרי פילוט). יקר מאד. הנתח שלי היה כ-400 גרם. מספיק בהחלט ל-2 מנות. אפילו 3.

לפני צאתי מהמתחם עם הדגה שעלתה ברשתי, עברתי ליד דוכן ירקות ורכשתי שם כמה ירקות ירוקים:
באק-צ'וי, קולורבי וכרובית אלמוג ירוקה, שמכונה גם כרובית ברוקולי או כרובית רומנסקו. (באנגלית השם הרשמי הוא דווקא Romanesco broccoli). זה זן שקיים בארץ כבר כמה שנים, אבל לאחרונה הוא צץ יותר ויותר בחנויות ירקות פלצניות, כמו דוכני האוכל בשווקי האוכל התל אביביים.
העלות - 15 ש"ח ליחידה. הרבה מאד בשביל ירק, אבל זה לניסיון חד פעמי שנועד לספק את סקרנותי...
תכלס מבחינת המראה שלו זה הירק הכי מגניב שיש: ירוק זרחני ומראה חייזרי לחלוטין.
אני חייב לציין שצבעה העז די דהה ממנה ביממה שהיא בילתה אצלי במקרר עד שבישלתי אותה. כנראה שלא הייתי צריך לאחסן אותה בקירור. לא נורא. פעם הבאה...

ככה זה נראה בדוכן
וככה זה נראה אחרי קירור של 24 שעות...

אז דג יש. ירקות ירוקים יש. איטריות ראמן או גולדן ווק נודלס כתוספת יש. חלב קוקוס יש. מחית קארי ירוק יש. בקיצור - כל המרכיבים להכנת תבשיל קארי דגים מהיר, פשוט וטוב.
ברוטב יש גם קצת רוטב דגים וסויה (למליחות), קצת סירופ ג'ינג'ר ומירין (למתיקות), שבבי צ'ילי אדום יבש (לעוד חריפות), קצת רוטב תמרינדי (לחמצמצות), מיץ לימון (לעוד קצת חמיצות), פלפל שחור, כוכב אניס, גלנגל יבש.

את הדגים חתכתי לפיסות יפות. חלק צרבתי במחבת (כזו מעולה שמונעת הידבקות) בשמן קוקוס. (תיבול של מלח, פלפל ומעט שבבי צ'ילי אדום). תחילה על הצד של העור. יש לשים במחבת ולהצמיד את הדג בכוח יחסי למחבת, כדי למנוע קימור של הדג ולהבטיח את צריבת העור עד להיותו קריספי. זה עניין של 15-20 שניות. אחרי זה טיגון של עוד כדקה וחצי ואז להפוך לעוד 1/2 דקה עד דקה והחוצה. הדג ילבין ויישאר עסיסי, עם עור פריך וצרוב היטב.
את החלק השני של הדג אידיתי יחד עם הכרובית והברוקולי בסיר אידוי שהצבתי על הסיר בו רתח לו להנאתו הרוטב.
למה 2 צורות הכנה. סתם כי ככה התחשק לי... אגב - הנתחים הצרובים הם חד משמעית טעימים יותר...



אחרי אידוי של כמה דקות, איחדתי את הירקות המאודים (שעדיין שמרו על מידת קריספיות) ואת נתחי הדג עם הרוטב. עוד בישול של דקה-שתיים וזה השלב לאכול. יצא טעים...

את מנת יום שבת צהריים אכלתי עם איטריות ראמן (שקיות ואקום שקונים בחנויות מתמחות) שרק צריך לחמם במים רותחים לדקה-שתיים.



את מנת יום ראשון אכלתי עם איטריות גולדן ווק - נודלס יותר עבים שהכנתם זהה.
אגב גם למחרת במנה שלקחתי לעבודה זה נשאר טעים מאד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה